Технические характеристики Mercedes-Benz C-Class Седан C200 CDI BlueEFFICIENCY AMG Sport (Comand) (Четырехдверная модель)

The Mercedes-Benz C-Class (W203) is an automobile which was produced by German manufacturer Mercedes-Benz from July 2000 to December 2006. It was the second iteration in the Mercedes-Benz C-Class line up.

Блок: 1/7 | Кол-во символов: 208
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class_(W203)

Mercedes-Benz C-Класс седан C 200 4MATIC AT Особая серия Sport (184 л.с.)

Снята с производства Добавить к сравнению

Блок: 2/10 | Кол-во символов: 223
Источник: https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/

Design and development

Sedan (pre-facelift)

Wagon (pre-facelift)

Interior (facelift)

Design work on the W203 C-Class began in mid-1994, with the final design being approved in December 1995 by the executive board. Design patents were filed on 20 April 1998 and 4 March 1999. Testing began in 1997, with development concluding in 2000. The second generation C-Class was unveiled on March 21, 2000, going on sale starting in September 2000. The sedan debuted with a range of inline-four and V6 petrol engines and inline-four and -five diesels. Most of the engines were carried over from the W202, but the C 320 was exclusive, offering 160 kW (218 PS). The diesels now featured common rail direct fuel injection and variable geometry turbochargers. Six-speed manual gearboxes were now standard for the entire range, except the C 320. There was a version of this car that was made in Korea.

Mercedes-Benz debuted a coupe variant in October 2000 (launching in 2001), labelled the C-Class SportCoupé and given the model designation CL203 (see below). The US model, labeled C 230 Kompressor, became available for the 2002 model year with the M111.981 engine, a 2.3-liter supercharged inline-four making 143 kW (192 hp) at 5500 rpm and 280 Nm (207 lb-ft) at 2500–4800 rpm. The third body variant, a station wagon codenamed S203 arrived in 2001. Then in 2002 for the 2003 model year, a new family of supercharged four cylinder engines, dubbed M271, debuted for the entire C-Class range. All of them used the same 1.8-litre engine, with different designations according to horsepower levels, including a version powered by natural gas. The C 230 Kompressor variant sported 140 kW (188 hp). The newer 1.8-litre was less powerful but smoother and more efficient than the older 2.3-litre engine (143 kW (194 PS) compared to 140 kW (190 PS). For the C 240 and C 320, 4MATIC four-wheel drive versions were also offered in addition to rear-wheel drive.

Along with the C-Class Estate (wagon), the SportCoupé was discontinued in Canada and the United States after the 2005 model year. The SportCoupé continued on sale in other markets until 2008. From October 2000 until 2007, a total of 230,000 SportCoupé were built in the Bremen factory and in Brazil.

As of 20 Sep 2006, over two million C-Class vehicles (including sedan, station wagon and SportCoupé) had been sold since March 2000, with 1.4 million sedans since May 2000, 330,000 wagons since spring 2001, 283,000 Sports Coupé since spring 2001. Over 30 percent of total sales occurred in Germany, and over 20 percent in the United States. The last W203 C-Class sedan was produced on 14 December 2006 at the Sindelfingen plant, although US-market sedans were made as late as March 2007.

Блок: 2/7 | Кол-во символов: 2723
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class_(W203)

Технические характеристики Mercedes-Benz C 200 CDI

В марте 2000 года состоялась презентация третьего поколения среднеразмерных «мерседесов» С-класса на новой платформе W203. Новинка стала чуть больше, прибавила в динамике и обрела куда более спортивный характер. Машина рассчитана на молодых и активных людей, любящих быструю езду, получающих удовольствие от вождения. В базовую комплектацию автомобиля вошло более двадцати технических новшеств. Например, в салоне установлены две передние и две боковые подушки безопасности. Так же устанавливаются мультифункциональное рулевое колесо, электронная система управления скоростью движения Speed Tronic, центральный дисплей, электронная система стабилизации движения EPS, бортовая система диагностики и многое другое. Выпускаются в трех комплектациях: Classic;Elegance;Avangarde. Автомобили с одинаковыми двигателями, но в разных комплектациях немного отличаются экстерьером, а в частности — бампером и решетками радиатора.

Автомобильный каталог содержит описание, технические характеристики и фотографии автомобиля Mercedes-Benz C 200 CDI.

Блок: 2/3 | Кол-во символов: 1170
Источник: http://www.AutoNet.ru/auto/ttx/mercedes-benz/c/278639

Кузов

Количество мест 5
Длина 4686 мм
Ширина 1810 мм
Высота 1442 мм
Колесная база 2840 мм
Колея передних колес 1588 мм
Колея задних колес 1570 мм
Диаметр разворота 11.45 м
Объем багажника 480 л
Снаряженная масса 1545 кг
Полная масса 2110 кг
Блок: 4/10 | Кол-во символов: 689
Источник: https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/

Варианты исполнения

Classic

В серийное оснащение линии Classic входят:

  • рулевая колонка с регулировкой по высоте и углу наклона;
  • многофункциональный руль;
  • подлокотник с отделением для мелких вещей;
  • наружные зеркала с обогревом и электрорегулировкой;
  • электростеклоподъемники, дистанционное управление замком багажника;
  • подголовники на заднем сиденье;
  • система натяжения и ограничения усилия натяжения ремней безопасности на передних и крайних задних сиденьях;
  • оконная подушка безопасности Window-Bag;
  • автоматическая система отопления и вентиляции с режимом рециркуляции;
  • автоматическая климатическая установка;
  • датчик внешней температуры;
  • двухступенчатые фронтальные подушки безопасности;
  • инерционные ремни безопасности на заднем сиденье;
  • система автоматического распознавания присутствия детского сиденья;
  • система распознавания присутствия пассажира на переднем сиденье;
  • тахометр;
  • система автоматического включения ближнего света;
  • противотуманные фары;
  • противопыльный фильтр;
  • система запирания ELCODE;
  • шестиступенчатая механическая коробка передач;
  • боковые указатели поворота в наружных зеркалах;
  • усилитель рулевого управления;
  • боковые подушки безопасности в передних дверях;
  • электрорегулировка высоты подушки и положения спинки сидения;
  • тканевая обивка «York»;
  • включение стеклоочистителей одним прикосновением;
  • ABS, ESP;
  • бортовой компьютер;
  • центральный замок с датчиком столкновения.

Mercedes-Benz W203 Classic

Mercedes-Benz S203 Classic

Elegance

Дополнительное серийное оснащение линии Elegance включает:

  • подлокотник на центральной консоли, регулируемый по высоте, с отделением для вещей;
  • подсветка в передних дверях для удобства входа / выхода;
  • отделка крыши и окон из анодированного алюминия;
  • отделка благородным деревом Laurel;
  • решётка радиатора глянцево-серого цвета с хромированными ламелями;
  • руль с отделкой кожей;
  • легкосплавные колесные диски 6 J х 15, дизайн с семью отверстиями;
  • рычаг коробки передач с отделкой кожей под цвет внутренней обивки;
  • боковые молдинги с отделкой хромом;
  • ремни безопасности цвета внутренней обивки;
  • солнцезащитные козырьки с подсветкой зеркалам;
  • тканевая обивка Cambridge;
  • бампера с хромированными накладками;
  • дверные ручки, окрашенные в цвет кузова, с хромированными накладками.

Mercedes-Benz W203 Elegance (2000–2004)

Mercedes-Benz S203 Elegance

Avantgarde

Дополнительное серийное оснащение линии Avantgarde включает:

  • подлокотник на центральной консоли, регулируемый по высоте, с отделением для вещей;
  • подсветка в передних дверях для удобства входа / выхода;
  • широкопрофильные шины 205/55 R 16;
  • отделка крыши и окон из анодированного алюминия;
  • отделка салона из алюминия;
  • решётка радиатора глянцево-чёрного цвета с хромированными ламелями;
  • легкосплавные колесные диски 7 J x 16, дизайн с пятью отверстиями;
  • руль с отделкой кожей;
  • рычаг коробки передач с отделкой кожей цвета внутренней обивки;
  • накладки на пороги особой формы;
  • боковые молдинги с отделкой хромом;
  • ремни безопасности цвета внутренней обивки;
  • солнцезащитные козырьки с подсветкой зеркалам;
  • тканевая обивка Derby;
  • бампера особой формы с хромированными накладками;
  • голубое теплопоглощающее остекление;
  • дверные ручки, окрашенные в цвет кузова.

Mercedes-Benz S203 Avantgarde (2004-2007)

Блок: 5/10 | Кол-во символов: 3198
Источник: https://ru.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W203

AMG models (2001–2007)

C 32 (2001–2003)

Pre-facelift Mercedes-Benz C 32 AMG (North America)

Mercedes-Benz C 32 AMG (Australia)

After the performance of the AMG models in the previous generation, Mercedes-Benz attempted to increase sales among high-end buyers by introducing two different AMG versions of the new model in 2001. The C 32 AMG scaled back down to a 3.2-litre V6 engine, to match the BMW E46 M3 displacement and improve weight distribution, but it required a twin-screw type supercharger (manufactured by IHI) to reach 260 kW (354 PS) and 450 N⋅m (332 lb⋅ft). Like its predecessors, it used a five-speed automatic, helping it to complete a 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) sprint in 5.2 seconds. The C 32 AMG Sportcoupe was only offered by request as an AMG STUDIO order. This car was produced only in 2003 and the production numbers are unknown. The C 32 was mainly sold as a sedan. However, a limited run of C 32 station wagons were made for some markets.

C 30 CDI (2004–2007)

Facelift Mercedes-Benz C 30 CDI AMG

Facelift Mercedes-Benz C 30 CDI AMG

Another version was the C 30 CDI AMG, using a 3.0-litre five-cylinder diesel engine, capable of 170 kW (231 PS) and 540 N⋅m (398 lb⋅ft). Like the C 32, it was available in all three body styles, but this diesel model did not reach sales expectations and was retired in 2004. The car’s exterior resembled that of the C 32 AMG. This was the only diesel AMG produced.

C 55 (2004–2007)

Facelift Mercedes-Benz C 55 AMG (North America)

Mercedes-Benz C 55 AMG (Australia)

Along with the mid-generation refresh of the C-Class in 2005, the C 32 AMG was also replaced, giving way to a new 5.4-litre naturally aspirated V8-powered C 55 AMG. This was an evolution of the V8 engine found in the previous E-Class, with power raised to 270 kW (367 PS) and torque climbing to 510 N⋅m (376 lb⋅ft). The C 55 AMG uses a V8 from the same engine family as the W202 generation C 43 AMG. Though maximum speed is still limited to 250 km/h (155 mph), the 0 to 100 km/h (0 to 62 mph) time has dropped to 4.7 seconds. Unlike the less-powerful V6s in the rest of the Mercedes-Benz lineup, the C 55 AMG continued to use the five-speed automatic with AMG Speedshift. The C 55 shares its longer front end design with the CLK 55 AMG to accommodate the larger 5.4-litre engine. The C 55 AMG is one of two AMG models to feature different structure than its base Mercedes platform, the other being the W205 C 63 with its custom elongated engine bay. The C 55 was the first AMG C-Class to feature quad exhaust outlets and an external differential cooler. The Nürburgring Nordschleife lap time seen on List of Nürburgring Nordschleife lap times for the C 55 AMG is 8:22 compared to 8:37 for the C 32 AMG mainly due to the revised suspension and extra torque. The C 55 was mainly sold as a sedan with a portion of wagons being sold in European markets.

Блок: 5/7 | Кол-во символов: 2879
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class_(W203)

Трансмиссия

Коробка передач Автоматическая
Количество передач 9
Привод Полный
Блок: 6/10 | Кол-во символов: 200
Источник: https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/

Coupe

2000–2008: SportCoupé (CL203)

2001-2004 Mercedes-Benz C 230 K Sportcoupe

2001-2004 Mercedes-Benz C 230 K Sportcoupe

2006 Mercedes-Benz C 220 SportCoupé

2006 Mercedes-Benz C 220 SportCoupé

Mercedes introduced the C-Class SportCoupé (codenamed CL203) to Europe in October 2000 as a three-door hatchback coupe with a fastback profile, based on the regular W203 C-Class range. North American sales began in 2001 for the 2002 model year.

Where the C-Class sedan and wagon had the traditional Mercedes horizontal bar grille with the hood ornament, the coupé had a star-grille front end. The coupé also had a fastback roofline and functional rear spoiler to provide downforce at high speeds. With an optional panoramic sunroof, the coupé was seven inches (178 mm) shorter overall than the sedan, while sharing the same wheelbase length.

Initial engines included the C 180 (139 PS), C 220 (143 PS), C 200 Kompressor, and C 230 Kompressor. In 2003, Mercedes-Benz added the C 180 Kompressor, followed by the C 200 CGI in 2003, and finally the C 160 Kompressor in 2005. The C 230 SportCoupé was powered by a 2.3-litre supercharged, four-cylinder motor. It offered 143 kW (192 hp) and 281 N⋅m (207 lb⋅ft) of torque. The 2.3 litre supercharged inline-four engine (M111) was considered to be coarse and noisy at the high end and was replaced in 2003 with a quieter and more efficient DOHC supercharged 1.8 litre (M271).

The C 230 base model enabled the automaker to reach a lower price point than existing models sold in North America, some suggested that the hatchback configuration (as «liftback» is almost never used in North America) and the «inexpensive Mercedes» moniker would undermine the marque which was traditionally composed of expensive cars. It also lacked standard leather seats and a CD player, amenities typically expected of German luxury imports.

The C 230 Sport Coupe and the C 320 Sport Coupe were the two most inexpensive models in the U.S. and Canadian C-Class lineup at the time.

Mercedes found that the Sportcoupé was a popular first Mercedes for new customers, 40 per cent of whom reportedly return to subsequently buy more expensive models.

2008–2011: CLC-Class (CL203)

The SportCoupé was spun off into its own separate line called the CLC-Class in 2008. The car was presented at the 2008 Mercedes-Benz Fashion Week Berlin, which took place from 27 to 31 January. The CLC was produced in Brazil at the company’s plant in Juiz de Fora, close to the state border with Rio de Janeiro.

Although the CLC is still based on the W203 platform, it was facelifted with an updated front and tail inspired by the W204 series C-Class. The refresh reworked the rear and front along with some other refinements and new details (Mercedes claimed around 1,100 components), including a steering system borrowed from the SLK-Class and a revised suspension. Out of the sheetmetal of the CLC-Class, only the doors, roof and quarter panels were carried over from the C-Class Sportcoupé. The interior is still largely similar to the first-generation SportCoupé, although it did receive the Steering wheel from the facelifted W219 and an updated optional navigation system.

Some auto journalists noted that the improvements were limited in order to differentiate the CLC-Class and protect the status of the more lucrative marques in the lineup; one reviewer stated the «CLC does just about enough to introduce new customers to the world of Mercedes» and that it had the «feel of an authentic Mercedes-Benz, which is more than I’d say about the A-Class and B-Class front-wheel-drive hatchbacks». Due to the age of the W203 platform which «exudes a level of float and wallow» not found in the W204 C-Class, the CLC received mixed reviews against sportier rivals such as the BMW 1 Series coupé (a successful replacement of the 3 Series hatchback).

In 2009 the CLC 160 BlueEFFICIENCY was added to the range, and the CLC 230 was rechristened as the CLC 250.

Daimler AG decided that the CLC would not continue production. Instead, the W204 C-Class received a traditionally designed coupé added to the lineup for the 2012 model year, coinciding with the facelifted W204 sedan/saloon in the fourth quarter of 2011. The 2012 C-Class Coupe is positioned directly against the BMW 3 Series Coupé.

CLC-series engines

Petrol engines

Model Type Power, [email protected]
CLC 160 BlueEFFICIENCY 1.6 16V I4 129 PS (95 kW; 127 hp)
CLC 180 KOMPRESSOR 1.8 16V I4 supercharged 143 PS (105 kW; 141 hp)
CLC 200 KOMPRESSOR 1.8 16V I4 supercharged 184 PS (135 kW; 181 hp)
CLC 230 KOMPRESSOR 2.3 16V I4 supercharged 194 PS (143 kW; 191 hp)
CLC 230 / CLC 250 2.5 24V V6 204 PS (150 kW; 201 hp)
CLC 320 3.2 18V V6 218 PS (160 kW; 215 hp)
CLC 350 3.5 24V V6 272 PS (200 kW; 268 hp)
Diesel engines

Model Type Power, [email protected]
CLC 200 CDI 2.2 16V I4 turbo 122 PS (90 kW; 120 hp)
CLC 220 CDI 2.2 16V I4 turbo 150 PS (110 kW; 148 hp)
Блок: 6/7 | Кол-во символов: 4890
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class_(W203)

Подвеска и тормоза

Передняя подвеска Независимая — многорычажная
Задняя подвеска Независимая — многорычажная
Передние тормоза Дисковые вентилируемые
Задние тормоза Дисковые
Блок: 7/10 | Кол-во символов: 335
Источник: https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/

Управляемость и болячки подвески

Цешка отлично управляется за счет жесткой подвески. Автомобиль прекрасно ввинчивается в повороты, особенно с адаптивными амортизаторами. Такая же ходовая установлена на GLK, но из-за меньшего веса элементы живут значительно дольше. Также из-за жесткости владельцы переезжают лежачих полицейских аккуратней.

Во-первых, нужно периодически регулировать передние ступичные подшипники, иначе люфт увеличится и тормоза будут цеплять скобу суппорта – ремонт дороже регулировки. Во-вторых, не забывать менять расходники – сайлент-блоки продольных рычагов и передней опоры балки сзади к 70 000 километров.

Мерседес Ц-Класса W204 в разрезе

Амортизаторы живут по 100 тысяч километров, появляется стук. Меняют обычно вместе с опорными подшипниками, так как их срок тоже подходит. С двигателями V6 подвеска «умирает» быстрее из-за веса двигателя, такая же история как с GLK.

Полноприводные Mercedes-Benz C-Class редко доставляют проблемы с работой системы 4Matic. Максимум к 100 тысячам нужно будет поменять пыльники и сальники редукторов.

Рулевое управление реечное с гидроусилителем. Узел надежный, но проблема появляется там, где ее не ждешь. Иногда блокиратор рулевого вала заклинивает и ключ зажигания не поворачивается. На дорестайлинге приходилось менять полностью руль, в рестайлинге изменили схему и блокиратор можно поменять отдельно. Инженеры саму проблему не устранили, ведь система защищает от угона.

Блок: 7/10 | Кол-во символов: 1407
Источник: https://autoiwc.ru/mercedes-benz/mercedes-benz-c-w204.html

Шины и диски

Передние шины 225/50 R17
Задние шины 225/50 R17
Блок: 8/10 | Кол-во символов: 143
Источник: https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/

Галерея

  • Mercedes-Benz W203 седан (2004–2007)

  • Mercedes-Benz W203 седан (2004–2007)

  • Mercedes-Benz W203 T-Modell (2001–2004)

  • Mercedes-Benz W203 T-Modell (2001–2004)

  • Mercedes-Benz W203 Sportcoupé (2001–2004)

  • Mercedes-Benz W203 Sportcoupé (2001–2004)

  • Mercedes-Benz W203 Sportcoupé (2004–2008)

  • Mercedes-Benz W203 Sportcoupé (2004–2008)

Блок: 8/10 | Кол-во символов: 440
Источник: https://ru.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W203

Рулевое управление

Тип усилителя Электрический
Блок: 9/10 | Кол-во символов: 89
Источник: https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/

Цена и вывод

Экземпляров третьего поколения на рынке много, найти подходящий для себя вариант с нужным двигателем и коробкой не сложно. Средние цены:

  • седан дорестайлинговый – 600 000 рублей;
  • рестайлинговый седан – 850 000 рублей;
  • купе – 950 000 рублей;
  • AMG дорестайлинг – 1,5 миллиона рублей;
  • рестайлинговый AMG – 2,3 миллиона рублей.

Mercedes-Benz C-Class W204 – комфортный надежный автомобиль, который мы рекомендуем к покупке с правильным двигателем. Чтобы будущая покупка прослужила как можно дольше ищите не битую версию с базовыми двигателями и 7G-Tronic. По факту получается, что большинство экземпляров на рынке именно в такой версии, покупателю осталось проверить только кузов и степень износа технической части.

Блок: 9/10 | Кол-во символов: 730
Источник: https://autoiwc.ru/mercedes-benz/mercedes-benz-c-w204.html

Страна производства

Страна производства Германия

Добавить к сравнению












Mercedes-Benz C-Класс седан C 200 4MATIC AT Особая серия Sport

«Заряженность» машины:

53%

Что это?

Безопасность — наличие подушек безопасности, современной оптики и систем активной безопасности (ABS, ESP и т.д.).

Оснащенность — использование высокотехнологичных и инновационных систем и механизмов, общая прогрессивность автомобиля.

Комфорт — наличие в машине приборов и устройств, повышающих комфорт водителя и пассажиров во время эксплуатации (климатические системы, обогрев сидений и руля, различные электроприводы и т.д.).

Аудио — тип проигрывателя, количество динамиков, поддержка MP3 и внешних аудиоустройств, наличие CD/DVD чейнджера и управления аудиосистемой на руле.

  • Безопасность 81%
  • Оснащенность 27%
  • Комфорт 57%
  • Аудио 49%

Цена: 2 700 000 Руб.

Записаться на пробную поездку на автомобиле Mercedes-Benz C-Класс седан


Блок: 10/10 | Кол-во символов: 1710
Источник: https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/

Видео

Поделитесь с друзьями!

Блок: 10/10 | Кол-во символов: 55
Источник: https://autoiwc.ru/mercedes-benz/mercedes-benz-c-w204.html
Кол-во блоков: 26 | Общее кол-во символов: 30473
Количество использованных доноров: 5
Информация по каждому донору:

  1. https://quto.ru/Mercedes-Benz/C-Class/W205_S205_C205/sedan4d/C200_9AT_4MATIC_Sport/property/: использовано 7 блоков из 10, кол-во символов 3389 (11%)
  2. https://ru.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W203: использовано 3 блоков из 10, кол-во символов 7431 (24%)
  3. https://autoiwc.ru/mercedes-benz/mercedes-benz-c-w204.html: использовано 5 блоков из 10, кол-во символов 5897 (19%)
  4. https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class_(W203): использовано 5 блоков из 7, кол-во символов 12586 (41%)
  5. http://www.AutoNet.ru/auto/ttx/mercedes-benz/c/278639: использовано 1 блоков из 3, кол-во символов 1170 (4%)


Поделитесь в соц.сетях:

Оцените статью:

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Загрузка...

Добавить комментарий